''...és una conscient mentida
culpable el fet que la gent recordi
la pàgina de les infanteses
com una illa sembrada de julivert.''
Mentre pensava en Ninetto Davoli,
feia memòria dels mots de la mare:
-Les taques de móra negra
amb móra verda se'n van.
Mentre preparava el pla llarg
del portal d'arc rodó amb la portassa,
feia entenent que Medea "la seva"
sense saber-ho havia de sentir i obrar
com qui, a hora-blava, endevina
que tota ella és un noi. Si trobés
com tothom, però el nen que va ser,
no el reconeixeria: és una conscient mentida
culpable el fet que la gent recordi
la pàgina de les infanteses
com una illa sembrada de julivert.
El nen, talment una vivent cranca imperial,
té un atapeït eixam de necessitats,
desitjos, sentiments, quimeres,
espais de solituds en les quals diu:
"Fora de casa tot va millor".
El sexe inconegut i oblidat per tothom,
les temptacions de fer un cop d'estat,
l'amor del nen, viu i violent com cal,
que viu extramurs de les paraules
executives: incest, homosexual, heterodox,
estimar-se a si mateix tant com estimar els altres,
el sadisme, l'amor mal expressat,
la bestialitat, el fetitxisme,
l'exhibicionisme, la taciturna
vergonya de ser vist com uns nens:
éssers que tenen gràcia, com nens,
però just com nens petits...,
mentre senten els qui ja compleixen
la tradició de sentir-se culpables
tot dient, assenyalant-los amb el cap,
i des de l'envinagrada carassa del rostre:
-Són com nens,
tots els nens són iguals...
Maria Callas escoltava les cursives precisions
que ell feia sobre els colors i els éssers
en la figura de Medea d'escenari,
mentre mirava el rostre malmenat
i la mala cara que ell també feia:
semblant a la d'estar molt malalt
que, segons diuen,
feia Plató al darrer sopar de Sòcrates.