''Preneu un mot qualsevol i el feu girar per una idea, amb la confiança que el frec del mot per les parets de la idea explicarà millor la idea que no pas dient-la directament.''

>
Text
17
/61
Text

5
PAGÈSIQUES

Flautes encantadores de serps, flautes de bec,
badoqueres per abastar sons a l'aire,
canyes per enasprar-hi tintes.

 

8
L'ESCRIPTURA

En un rial de muntanya, i amb l'ajut d'un amic, hem instal·lat un mecanisme, a través del qual la pressió de l'aigua genera corrent elèctric.
     Tot el corrent va connectat a una bombeta que il·lumina el mateix salt d'aigua que genera la llum. De nits, l'aigua brilla enmig del bosc i, segons com sigui el doll, la llum també creix o decreix d'intensitat.

 

15

Preneu un mot qualsevol i el feu girar per una idea, amb la confiança que el frec del mot per les parets de la idea explicarà millor la idea que no pas dient-la directament.

 

19
RANDA

L'espaiosa aula de gramàtica. La formació d'aquell lloc, sobretot a l'hivern, en què les brusques, boires i ventades l'assoten de debò. Els vents furgadors, escodrinyaires, posats a capbrevar-ho tot. El llegidor caigut, esmussat, de Ramon Lllull allà on creix Sa mata escrita ab una classe de fulles -diu Mn Alcover- plenes de rimetes, consemblants a lletres. I el clima aquell que hi du compassada la creixença i condueix tiges i arrels perquè tota l'escriptura arribi a bona saó el dia convingut.

PERE JAUME
Obreda, 2003